Even a small drop can create something grand...

Monday, February 13, 2006

Dubbeldrop

Ik heb een hekel aan snoepautomaten... Begrijp mij niet verkeerd: ik heb geen hekel aan het snoepgoed in de automaten, ik heb een hekel aan de automaten waarin het snoepgoed zit...



Ik had trek in drop, dus ging ik naar de eerste verdieping, naast de kantine, waar de snoepautomaten staan. Vol verwachting kies ik voor een gezellige zak muntdrop, betaal en de grote spiraal gaat draaien. De zak dropjes schuift naar voren, de spiraal draait door, de zak schuift nog verder naar voren...

[ jullie voelen hem aan aankomen... ]

...en de spiraal stopt met draaien. Dit is normalitair het moment dat het snoepwaar dramatisch naar beneden stort, in de ophaalbak onderin de machine, daar waar mijn grijpgraage snoephandjes wel bijkunnen...

Maar mijn dropjes bungelen half boven de afgrond, nog half in de spiraal des doods verwikkeld...

Grrrr...

Eeneige tweeling...

Je hebt omdat moment maar twee drie keuzen: (1) Snoeploos weglopen, (2) het zelfde product nogmaals kiezen in de hoop dat het tweede zakjes ditmaal wel valt, het eerste in zijn duikvlucht meenemend, of (3) het apparaat eens flink doorelkaar schudden in de hoop dat jouw prijs alsnog loslaat.

[ plus eventuele andere bonusproducten... ]



Maar deze machine staat vastgeklemd tussen twee andere apparaten, en is stevig verankerd in de grond met grote, stevige bouten. Optie drie valt dus op. En omdat optie één niet eens in mij opkwam (hé, snoep, snap je), koos ik voor de tweede optie. Het werd even heel spannend. Het eerste (oorspronkelijke) zakje viel vrijwel direct. Het tweede zakje deed de spanning even opvoeren door even een halve tel te blijven hangen in de spiraal.

Gelukkig kreeg de zwaartekracht grip op de muntdrop en viel deze met een bevredigende "Ploenk" in de ophaalbak.

[ ik heb nu dus veel dropjes... ]

Drops [2]

Anonymous Anonymous thinks...

Ik heb zo eens het genot van twee Mars Kingsizen kunnen proeven, omdat er nog eentje hing te bungelen.

Reaction time 16 February, 2006 13:49

 
Blogger Martijn thinks...

Ik had naast twee zakjes drop ook nog één bounty (pure chocolade) en één soort van chocolade-vanile cake-koek. Het gaat dus gemiddeld één in de vier keer mis.

:-)

Reaction time 16 February, 2006 15:14

 

Leave something behind

<< Back