Even a small drop can create something grand...

Sunday, February 12, 2006

Pindaas

NU NOG LEKKERDER! staat er met grote, vette rode letters op mijn favoriete zakje pinda's. Vol angst stop ik het zakje dry roasted peanuts in mijn blauwe boodschappenmandje. Wat zullen ze er aan veranderd hebben. Vind ik ze nog steeds even lekker..?

[ ze hebben ze toch niet nog zouter gemaakt..?! ]



Een zakje voor, en eentje na...

Thuis had ik nog een (oud) zakje liggen van voor de grote verandering. Een snelle blik naar de ingrediƫnten leverde geen duidelijke verbetering op. Zelfde ingrediƫnten, zelfde smaak zou ik zeggen...

[ dit vraagt om een vergelijkend warenonderzoek... ]

Vol verwachting scheurde ik vanavond het zakje met de vernieuwde smaak open. Ik nam er een, proefde niks bijzonders. Ik nam een handje; weer geen nieuwe smaaksensatie. Ik bekeek een pinda van heel dichtbij. Zag er nog steeds uit als een droge, verschroppelde pinda, die niet snel een eerste (of tweede) prijs zou winnen in een schoonheidswedstrijd.

Maar wat is nu het verschil..? Nogmaals bestudeerde ik de verpakking, in het bijzonder de nieuwe rode tekst op de gele achtergrond. En hoewel ik eerst dacht dat deze tekst op de verpakking was gedrukt, zag ik nu dat het om een sticker betrof.



Met een klein beetje gepiel wist ik een hoekje los te maken van de sticker, en de sticker er in zijn geheel af te trekken. Nu had ik weer die oude dry roasted peanuts in mijn handen: niks NOG LEKKERDER, gewoon die oude vertrouwde smaak.



Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk op het etiquet had moeten staan: NU MET EEN VROLIJKE STICKER!