Even a small drop can create something grand...

Thursday, October 04, 2007

Park avenue

Ik mag weer eens voor mijn werk op reis, dit keer naar New York! Na op Newark te zijn geland en de trein naar het centrum te hebben genomen sta ik midden tussen de wolkenkrabbers.

[ snel een plattegrond kopen en mijn hotel vinden... ]

Park avenue had ik snel op mijn gloednieuwe kaart gevonden. Na wat gezig-zag door streets en avenues stond ik op Park. Nu doorlopen tot nummer 365 en ik zou in mijn hotel kunnen neerploffen.


Wow, ik ben in New York...

Bij nummer 345 aangekomen steek ik over om tot de ontdekking te komen dat zich daar nummer 375 bevindt. Waar is nummer 365 gebleven? Na wat gezoek besluit ik het maar te vragen. Blijkt dat Park avenue twee kanten heeft (East en West) met zijn eigen nummering.

[ en dat ik natuurlijk aan de andere kant moest zijn... ]


East-side dat was dus aan de andere side...

Net op het moment dat ik de moed verzamel om zo'n 26 blocks de andere kant op te lopen, hoor ik mijn naam. Tot mijn stomme verbazing zie ik een vriend van mijn middelbare schooltijd die tegenwoordig in New York woont. Ik had met hem en zijn vriendin afgesproken om vrijdagavond iets te gaan drinken, maar dat ik hem nu al tegenkom is stom toeval...

[ in New York wonen maar iets van 8 miljoen mensen ofzo... ]