Even a small drop can create something grand...

Wednesday, February 02, 2005

Traptreden from hell

Achter mijn huis is een trap die naar de straat leidt. In een mooie halve maan vorm loop je omhoog, met een stuk of 15 treden.

Het probleem is alleen dat een of andere architect persoon slechts oog heeft voor de vorm van de trap, niet het gemak ervan. Ik vermoed dat het ongeveer zo is gegaan:

Ik ga een mooie trap maken, ik heb de vorm al in mijn hoofd. En een trede is 15 cm hoog. Nu nog even uitrekenen hoeveel treden ik nodig heb. De trap moet 2.40m de hoogte in, dus heb ik 16 treden nodig.

Resultaat is een hele mooie trap, met hele lange onhoge treden. En dat loopt irritant... Je moet namelijk steeds ongeveer anderhalve stap op één trede zetten. En met twee treden tegenlijk lopen kan ook weer net niet...


 Trip trap stip stap stom ding...

Maar ik heb gelukkig een oplossing gevonden. De trap heeft een hele mooie brede rand aan de zijkant, net iets hoger dan de treden. En die is heel mooi glad en daarop kun je fijn omhoog (en omlaag) lopen zonder je te ergeren aan het slechte (maar mooie) ontwerp...

Drops [1]

Anonymous Anonymous thinks...

Klinkt als een hele vervelende trap...

Reaction time 20 February, 2005 01:43

 

Leave something behind

<< Back