Even a small drop can create something grand...

Monday, February 19, 2007

Broodjes drama..!

Mensen zullen altijd fouten blijven maken...
Dit is een bekende quote in mijn vakgebied. De zwakke schakel in menig keten is toch vaak de mens. Omdat het leven saai wordt als je de menselijke factor overal uithaald, doen we het (nog?) niet.

[ niemand vertrouwd 100% op computers en machines... ]

Vandaag weer een klassiek voorbeeld van een fraai staaltje menselijk falen. Ik maak altijd een extra broodje klaar tijdens de lunch om rond 16:00 op te eten. In de kantine moet je netjes de vuile vaat op een lopende band zetten. Deze worden dan afgevoerd naar de afWasruimte, die zich ergens in de kelder bevindt.

Ik zet altijd eerst mijn dienblad op de lopende band, en pak dan mijn netjes ingepakte broodje en mijn potje sambal. Dat gaat altijd goed.., behalve vandaag. Vandaag pakte ik mijn potje sambal en mijn lege melkbekertje.

[ correcte actie: gedeeltelijk verkeerde objecten... ]

In complete ontzetting zag ik mijn broodje afdalen naar de afwaskelder. Ik proberde nog op de lopende band te duiken, maar had mijn handen vol met een potje sambal en een leeg bekertje...


Nieuw broodje, met dank aan Eurest catering...

Toen ik melding maakte van mijn ongelukje bij de cateraar kreeg ik te horen dat het broodje waarschijnlijk meteen is weggegooid. Als troost mocht ik gratis een nieuw broodje halen...

[ wow, wat een service..! ]