Even a small drop can create something grand...

Thursday, January 26, 2006

Chocoladecake...

Ik had zin in iets lekkers en omdat ik een chocoladecake in mijn keukenkastje had liggen, was de keuze snel gemaakt!



Omdat de cake in een ronde koektrommel moest passen en de cake echt way te groot was (en omdat chocolade nu eenmaal lekker is) heb ik er een groot stuk afgesneden.

[ een plak van een centimeter of 4 dik... ]

De smaak viel een beetje tegen. Een beetje droog, maar dat mocht de pret niet drukken, de cake lag al enige tijd in de kast, en chocolade is chocola.

De cake paste inmiddels in de trommel, maar één plakje nemen is natuurlijk niet eerlijk tegenover de cake, dus sneed ik nog een plak af.

[ ditmaal van een iets normalere dikte... ]

Ook dit plakje smaakte een beetje ...ehh... niet wat je van een chocolade cake mag verwachten...



De cake past nu wel in de trommel...

Na het aansnijden van het derde plakje (ja, ik weet het, ik snoep veel) en het weer terug in de trommel stoppen van de cake deed in een onaangename ontdekking. Terwijl ik probeerde genieten van een grote hap van die derde plak, zag ik voor het eerst de bodem van de cake. Hé, chocoladecake is donkerbruin en sponzig, niet wit-groenig en harig..!



Je raadt het al: de cake was enigsinds over de datum en maakte dat kenbaar door een grote wollige plek schimmel te kweken op de onderkant. Als je het plaatje goed bestudeert zie je dat de onderkant van plakje no. 3 in het midden wat verkleurd is...

Jammer man, nu moet ik de rest van de cake weggooien, tis toch chocola...



[ morgen maar snel een nieuwe halen... ]