Even a small drop can create something grand...

Tuesday, June 12, 2007

IJs, aaaarrrrggghhh

Ik weet niet wat de obsessie van de Amerikanen is met ijs. Overal is ijs, in het water, in de ijsthee (duh?), in de cola, grote bakken waar je ijs kunt scheppen, bakken ijs om de yogurtjes in te koelen.

[ waar ik ook kijk, ik zie ijsblokjes... ]

Ik denk dat ik rustig kan zeggen dat ik hier in Austin al meer ijsblokjes heb gezien dan dat ik in Nederland in de afgelopen 2 jaar tegenkom.


IJs, ijs, ijs, allemaal blokjes...

En het moet mij natuurlijk weer overkomen dat ik een ijsongeluk krijg: Tijdens een praatje vul ik mijn glas bij uit een grote kan die op de tafel staat. Er zit niet zoveel water meer in, maar wel een heleboel ijs. Een heel klein stroompje water drupt uit de opening. Ik houd de kan wat schever, en nog iets schever, en nog iets. En dan ineens schuift de hele klomp aan elkaar gesmolten blokjes naar voren en een groot aantal ijsblokjes kleteren uit de kan.

[ recht in mijn schoot..! ]

IJs en ik worden geen vriendjes, zoveel is mij nu wel duidelijk...