Even a small drop can create something grand...

Sunday, September 10, 2006

Pepernoten

Het duurt nog zo'n drie maanden voordat het Sinterklaas is, maar ze liggen nu al in de winkel: pepernoten...




Ik wil Bolletje en Sinterklaas..!

Gelukkig vind ik ze het hele jaar door lekker, dus heb ik een bus gekocht...

Drops [1]

Anonymous Anonymous thinks...

Beetje laat, dit comment, maar ik lees nu eenmaal niet zo heel vaak je blog. Overigens nu vast wat regelmatiger, omdat ik eindelijk een RSS reader aan het gebruiken ben..

Maar goed, de reden van deze reactie zal je niet verbazen. Op de foto is vrij duidelijk een blauwe bus te zien waarin de sinterklaas-lekkernij zit. Met daarop de naam van de sinterklaas-lekkernij die in de bus zit. Ook die naam is vrij duidelijk leesbaar. KRUIDNOTEN. En toch blijft de schrijver van het artikel er zowel in de titel als in de tekst naar refereren als 'PEPERNOTEN'. Ik vermoed dat het heir gaat om een Amsterdamse afwijking. Vrijwel iedereen in deze wereldstad noemt de harde, halfronde, speculaas-achtige koekjes perpernoten, terwijl ze kruidnoten heten, en ook de verpakking dit in vrijwel alle gevallen vermeldt. Pepernoten zijn die taaie bonken van veel lichter geleurd deeg, met de smaak van taaitaai (beetje anijs).

Tot zover mijn reactie. KRUIDNOTEN dus!

Jacco

Reaction time 20 October, 2006 14:41

 

Leave something behind

<< Back