Even a small drop can create something grand...

Friday, March 10, 2006

Is dat echt zo?

Als kind vroeg ik mij soms dingen af, en die vroeg je dan aan je vader of moeder. Meestal kreeg je dan een antwoord, maar vaak had je het gevoel dat ze het zelf eigenlijk ook niet wisten. Een van mijn meest prangende vragen was: "Gaat het licht echt uit in de koelkast als de deur dicht is?"



Welnu, jaren later, gewapend met een camera ben ik op onderzoek uitgegaan. Flits uit, zelfontspanner aan, camera in de koelkast, deur dicht en afwachten...


Binnenin de koelkast...

Het resultaat van de test was best interessant. Daar waar ik een 100% zwarte foto had verwacht, kon ik toch duidelijk een potje olijven en een bakje boter herkennen.

Conclusie: het lampje is wel uit, maar het is niet aarde donker binnen!

[ goed nieuws voor alle groente die bang zijn in het donker... ]